لیزر موهای زائد چیست؟

 

لیزر مجموعه‌ای از پرتوهای نوری بسیار پرانرژی با ویژگیهای فیزیکی خاص است. لیزر موهای زائد دقیقاً به نحوی طراحی شده که بدون اثر گذاشتن روی قسمت‌های دیگر پوست و بدن، باعث حذف موهای زائد شود. 

لیــزرهای مختلفی برای حــذف موهای زائد استفاده می‌شوند. طـول موجهای الکساندریت، Nd-YAG و دایود از جمله لیزرهای پرکاربرد برای حذف موهای زائد هستند. 

لیزر روی فولیکول‌های مو اثر می‌گذارد. لیزر حذف موهای زائد به شکلی طراحی شده که باعث داغ شدن پیاز مو و آسیب دیدن فولیکول‌ها می شود. فولیکول‌ها ارگان کوچکی درون پوست هستند که موهای بدن را می‌سازند. با آسیب دیدن فولیکول و پیاز مو، رشد مو برای همیشه متوقف می‌شود.

لیزر موهای زائد

دستگاه های لیزر در 2 مدل رولی و شاتی وجود دارند

 لیزر رولی: هندپیس مخصوص دستگاه لیزر رولی به نحوی طراحی شده است که سری آن مستقیم روی پوست بدن قرار می گیرد و با حرکت چرخشی روی پوست جابجا شده و امواج لیزر را وارد پوست می کند. به این ترتیب اشعه لیزر را با قدرت بیشتری به بدن وارد می کند. به این ترتیب همه قسمت های پوست در معرض لیزر قرار می گیرند و درمان کاملتری انجام می شود. سرعت انجام این کار با دستگاه رولی خیلی بیشتر از دستگاه شاتی است و میزان پوشش دهی آن روی پوست نیز بالاتر می باشد.

 مزایای لیزر رولی

  • همپوشانی کامل پوست برای لیزر مو

طراحی هندپیس لیزر رولی به نحوی است که اپراتور لیزر می تواند آن را بدون محدودیت روی پوست حرکت دهد تا حذف موهای زائد توسط امواج به طور کامل انجام گیرد.

  • عدم محدودیت رنگ پوست برای لیزر مو

دستگاه های لیزر رولی ، امواج لیزر را در فرکانس های مختلف ساطع می کنند. به همین علت استفاده از آنها در تمام تیپ های پوستی از پوست هایی با رنگ تیره تا پوست های سفید انجام میشود و عوارض جانبی آن برای افرادی با پوست تیره کمتر است.

  • بدون درد بودن

دستگاه های رولی به دلیل نداشتن ورقه های شات از درد خیلی کمتری نسبت به دستگاه شاتی دارند

  • عدم سوختگی

به دلیل مدل حرکتی هندپیس و همپوشانی بودن دستگاه های رولی احتمال سوختگی و ایجاد لک بر روی پوست نسبت به دستگاه های شاتی خیلی کمتر و نزدیک به صفر درصد  می باشد

بهترین کلینیک غرب تهران

برای لیزر چه نکاتی را باید رعایت کنیم؟

برای انجام لیزر باید نکاتی را رعایت کنید که تمامی این نکات به اندازه خود در روند انجام لیزر مهم است و در نتیجه ی مثبت لیزر دخیل می باشد. به همین دلیل اولین توصیه ای که به عزیزان داریم این است که حتماً تمامی اقدامات لازم را بشناسید و با دقت آن ها را رعایت کنید.

  1. تقریبا 14 روز قبل از انجام اولین جلسه لیزر نباید به هیچ وجه در معرض تابش نورخورشید باشید. 
  2. تقریبا 14 روز قبل از انجام لیزر نباید پوست خود را برنزه کنید.
  3. تقریبا 14 روز پیش از انجام لیزر نباید محل مورد نظر برای لیزر تحت عمل موم انداختن، بند انداختن، وکس قرار گرفته باشد. در این صورت هیچ انتظاری از نتیجه بخشی لیزر برای از بین بردن موهای زائد نداشته باشید.
  4. تقریبا 24 ساعت قبل از لیزر باید نواحی ای که قصد دارید لیزر کنید را با ژیلت شیو کنید. ژیلت بهترین وسیله برای شیو کردن قبل از لیزر می باشد.
  5. روزی که می خواهید لیزر انجام دهید محل مورد نظر باید عاری از هرگونه پوشش مواد آرایشی و یا عطر و ادکلن باشد. در حالت کلی این قاعده را رعایت کنید که محل مورد نظر کاملا پاکیزه و نیز بدون هیچ پوششی از مواد آرایشی و هرنوع ماده دیگر باشد.
  6. محلی که قرار است لیزر انجام شود نباید خالکوبی داشته باشد. در صورتی که در محلی خالکوبی دارید آن را با پزشک متخصص در میان بگذارید.
  7. محل انجام لیزر نباید زخم سرباز قرار داشته باشد. اگر زخم وجود دارد بهتر است بعد از دوره بهبودی برای لیزر اقدام کنید.